2013. március 4., hétfő

Nehéz a blogolástól búcsút venni

Kedves Olvasóm!

A mai nappal befejeztem ennek a blognak az írását. Belefáradtam, nincs hova ragozni. Hat év után elegem lett a szócsatákból, vitákból, magyarázkodásból. Remélem, volt néhány olyan írásom, ami azért egy-egy olvasómnak jelentett valamit. De most úgy érzem arra van szükségem, hogy a vitáktól hátrébb lépjek, kiszálljak, megpihenjek.

Nem állítom, hogy soha többé nem veszem fel a fonál végét, de hogy ez mikor lesz, azt most nem tudom.

Mindenkinek szeretném megköszönni azt a kitüntető figyelmet, amit nem érdemeltem meg. Köszönöm a remek hozzászólásokat, a kommenteket, a színvonalas eszmecserét. Én most határozatlan időre eltűnök.

Isten legyen mindenkivel!

26 megjegyzés :

  1. Sajnálom, és megértelek. Ezen én is átmentem (meg rajtam is átmentek) egy párszor.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Sytka! Bár nem mindig értettünk egyet, köszönöm a hűségedet, ahogy éveken keresztül igyekeztél megosztani velünk a kincseidet. Most pihenj, aztán támadj fel!

    VálaszTörlés
  3. pedig a jóbosra nem is írtam :D
    (endi)

    VálaszTörlés
  4. :( pedig én csak nemrég kapcsolódtam be az olvasásba..aztán tessék, már abba is hagyhatom:)) no sebaj, azt mondják harmadnapra (bármennyit is jelentsen ez itt) mindig van feltámadás:P

    VálaszTörlés
  5. Remélem lesz visszatérés, én szerettelek olvasni.
    Azért is, mert a gondolatok amire eljutottál visszatükrözték azt az utat, vagy valami hasonlót amin én is átmegyek. A szép ebben az, hogy az ember fel mer kérdéseket tenni, válaszokat kutatni és mégis megmarad a Szentírás tekintélye a maga rendjében és mondandójában.

    VálaszTörlés
  6. Drága Sytka, ez hát az a nagy "durranás"! Hát sajnálom, juk, de vigasztal a tudat, hogy néha az a megtiszteltetés ér, hogy személyesen cserélhetünk eszmét. Viszlát Mester!

    VálaszTörlés
  7. Sytka!

    Bár sokszor nem értettem egyet az általad leírottakkal, mindig vártam az új bejegyzést. A vitákat is figyeltem, mint külső szemlélő (sokszor megdöbbenéssel). Meglepett a döntésed. Kívánom Isten áldását és vezetését az életedre!

    Egy olvasód

    VálaszTörlés
  8. Kedves Sytka!
    Megértelek, de sajnálom. Remélem, lesz visszatérés. Ha nem is konkrétan blog formájában, de az egyháznak nagy szüksége lenne az ilyen meg-, ki-, átbeszélésekre.

    VálaszTörlés
  9. Szia Sytka!

    Nagy kár,hogy ellépsz,mondom ezt úgy,hogy jó pár dologgal kapcsolatban más állásponton vagyunk.Azért az ember megkedveli a másikat és bizonyosan hiányozni fog mind az ember,mind a fejtegetései,hiszen nem lehet valakit évekig úgy olvasgatni,hogy a személyt ne kedvelné meg.Minden jót és mihamarabbi viszontlátás egy új/régi blogban.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Sytka!

    Abban a kivételes helyzetben vagy, hogy el tudod olvasni a rólad szóló nekrológot:

    http://divinity.szabadosadam.hu/?p=8319

    Szeretettel:
    Ádám

    VálaszTörlés
  11. Én csak Ádám nekrológjából tudtam meg, hogy van blogod, Sytka. Azaz hogy volt. No fair...

    VálaszTörlés
  12. Szerintem nem kellene abbahagyni. Olyan a blog, mint egy kemence. Kiégethetjük benne gondolatainkat, hogy igazi értékekre leljünk. Már maga az írás is formálja ezeket, de a hozzászólások is segíthetnek, hogy érleljük, visszavonjuk, vagy épp megerősítsük őket. Ha vannak is támadások, azok elsősorban a leírottakat támadják nem bennünket. Ha pedig személyessé válnak, akkor is csak a blog írójának szólnak és nem nekünk. Mert hát ez is csak egy a sok szerep közül, amit nem megjátszunk, hanem betöltünk. Ezen kivül pedig sokminden van még: gyerekei vagyunk szüleinknek, szülei vagyunk gyerekeinknek, házastársak, munkavállalók, vagy épp munkaadók, szomszédok, városlakók, állampolgárok, tagjai a helyi focicsapatnak és még sorolhatnánk. Mindez mi vagyunk, és mégsem, mert mi többek vagyunk ennél. Jó ezt tudni, mert így könnyebb leválasztani a támadásokat, kivédeni a mélyreható szúrásokat. Mindenki megfáradhat, de abbahagyni nem szabad...

    VálaszTörlés
  13. Kedves Sytka!

    Sajnálom, hogy így döntöttél, de azt hiszem, értem, miért. Sokunk nevében szeretném megköszönni neked ezt a néhány évnyi úttörő munkát, amit a magyar keresztény blogoszférában végeztél és vittél véghez építő, elgondolkodtató, ismeretterjesztő és személyes témájú írásaiddal. A szomorúságnál most erősebb bennem a hála.

    Kívánom és imádkozom, hogy Isten áldjon és tartson meg
    életedben, szolgálatodban, igazságkeresésedben! Bízom benne, hogy nem most hallottunk felőled utoljára.

    Testvéri szeretettel:
    Ödönbéla.

    VálaszTörlés
  14. Hááát, azért írhattad volna inkább, hogy csak "szünetelteted".
    Mondjuk a háttal kezdődő mondatoknak meg nincs eleje :)

    Viccen kívül, visszavárunk. A blogírás is egyfajta felelősség. Ahogy a kis herceg szerint a szelidítés...
    Jó pihenést!

    Csaba

    VálaszTörlés
  15. Amúgy a megoldás egyszerű, én már régóta alkalmazom: nem lehet hozzászólni. :D
    Én 5 blogomat szüntettem meg az idők során. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nincs visszajelzés("feedback")akkor kinek írod a
      blogod?Úgy a magad kedvtelésére?Éppen az az érdekes
      benne és az ad hozzá,hogy vannak értékes hozzászólá-
      sok.Néha a hozzászólások jobbak mint maga a poszt.
      Egyébként aki kényes témát vet fel és egy picit
      konkrétabb visszajelzéseket kap az ne sértődjön meg.
      Aki viszont nem tud arabusul az ne beszéljen arabus-
      ul,másképpen: aki nem bírja a bírálatot az jobb ha
      nem blogol.Egyébként hol találhatom meg a blogodat
      vagy blogjaidat mert érdekel az olyan blog ahol nincs
      visszajelzés.Nagyot mondani mindenki tud,adj egy kis
      konkrétumot!

      Törlés
  16. Sytka,

    En is rendszeresen olvatsam a blogot, a hozzaszolasokbol ugy vettem eszre, sokfele hatteru, fokent Isten kereso ember szamara vonzo/erdekes volt ez a hely. Ugy gondolom, az ujabb bejegyzesek hianya ebben a vonatkozasban is vmifele urt hagy maga utan.
    Nekem tobb dologban mas az allaspontom, kulonosen az utobbi idoszakban ereztem ugy, (megitelesem szerint) nem megfelelo iranyba mentel el, hogy bizonyos problemakra valaszt talalj/adj.

    Remelem es kivanom, hogy a szunetet Isten a javadra forditja, hogy hitben megerosodve es megujulva terj vissza.
    Isten aldjon meg teged es csaladodat.

    VálaszTörlés
  17. Sytka, ne emészd magad, mert azt gondolom Isten ismer és tudja, hogy az igazságot keresed.
    Pihentesd a blogodat, és azzal foglalkozz, ami (vagy aki) feltölt és ne azzal ami lemerít....bár nagyon sokaknak hiányozni a fognak az őszinte gondolkodásra ösztönző bejegyzések.

    Szerintem Salamon is valami ilyesmiről ír:
    " 9 Azon felül, hogy a Prédikátor bölcs volt, még a népet is bölcsességre tanította. Mások bölcs mondásait és példázatait is összegyűjtötte, tanulmányozta és elrendezte.
    10 A Prédikátor a saját írásaiban nagy gondot fordított arra, hogy gondolatait művészi formában, a legalkalmasabb szavakkal fejezze ki, és mindig világosan megírta az igazságot.
    11 Bizony, a bölcsek szavai olyanok, mint az ösztöke! Az egy pásztortól származó összegyűjtött bölcs mondások pedig, mint az erősen bevert szögek.
    12 Végezetül, fiam, fogadd meg ezt a figyelmeztetést: tanulmányozd ezeket a bölcs mondásokat, de légy óvatos mások írásaival kapcsolatban! Az emberek folyton újabb és újabb könyveket írnak, s ha mindent el akarsz olvasni, az nagyon kifárasztja a testedet!
    13 Miután mindezt meghallgattad, az egész könyvet ebben lehet összefoglalni:
    Tiszteld és féld Istent,parancsainak pedig engedelmeskedj!
    Ez az ember legfőbb dolga,
    14 hiszen Isten meg fogja ítélni az emberek összes jó és rossz tetteit, még azt is, amit titokban vittek véghez.

    http://www.biblegateway.com/passage/?search=Pr%C3%A9dik%C3%A1tor+12&version=ERV-HU

    VálaszTörlés
  18. Mindenkinek köszönöm a bátorító megjegyzéseket! Én sem gondolom, hogy örökre befejeztem volna, de most azt hiszem másra van szükségem. Mindenesetre kommentek formájában - talán éppen a ti blogjaitokban - lehet hogy meg fogok jelenni.

    Mégegyszer köszönöm!

    VálaszTörlés
  19. @Sytka:

    Eszembe jutott az előző (Free)blogodról a korábbi Búcsúzásod. Talán túl feszes,kemény "tempót" diktáltál Magadnak. Bár nem gondolom,hogy BLOGGER lennék,de nagyon halkan (le)kopogom a klaviatúrán: talán nem muszáj hetente szenzációs, szókimondó "sláger-postot" komponálni. Lassan posztolsz,tovább blogolsz, még ha ezért kevesebben is olvasnának,de nem fáradsz le,-és ki. (Pl.: Balati,Sfi,Ödönbéla....stb) Mint rendszeres Olvasód, kívánok áldott pihenést, feltöltődést, felüdülést,-és visszatérést!

    VálaszTörlés
  20. Sytka, nagyon elszomorított a hír. Ha teheted, kis pihenés után újult erővel térj vissza. Ja, a másik: nem az számít, ki nem ért veled egyet, meg ki szerint "mentél rossz irányba", ezek rettentő relatív meghatározások. Szerintem egy blognál a hitelesség az elsődleges, és ez nálad megvolt, ezért szerettelek/szeretlek és visszavárlak. Köszönöm az eddigi munkádat. Szazsi

    VálaszTörlés
  21. Ja, még egy! Te írtad nekünk, most idézlek és visszapasszolom a szavaidat!

    “Remek blog az Újragondoló, eszetekbe ne jusson lezárni! Engem nem érdekel, hogy fiatalok vagy idősek írják, az sem hogy milyen felekezeti háttérből. Az őszinteségetek és a szókimondásotok nagyon szimpatikus. Így tovább!”

    :(

    VálaszTörlés
  22. Szeva Sytka!

    Látom lassan kezdesz visszatérni. :P

    VálaszTörlés
  23. Hát én nagyon örülnék neki. Nekem bejön ez a blog. Szeretem a bátor embereket, és te az vagy!

    VálaszTörlés

Megmondhatod te is... de kérlek, NE tedd névtelenül!
(A szerző a beírt kommentek közül bármelyiket előzetes figyelmeztetés és minden magyarázat nélkül törölheti. Kommentedben ne használj túl sok hivatkozást, mert a rendszer automatikusan moderál!)